What is different is that the language teacher is also
the subject teacher.
Ολοκληρωμένη εκμάθηση της Ξένης Γλώσσας
Το περιεχόμενο και η γλώσσα διερευνώνται σε ένα CLIL μάθημα. Από την οπτική της γλώσσας η προσέγγιση του CLIL αποσκοπεί να καθοδηγήσει τη γλωσσική διαδικασία και να υποστηρίξει την παραγωγή γλώσσας μέσω της εκμάθησης στρατηγικών για την ανάγνωση και το ακουστικό και δομές για την προφορική ή τη γραπτή γλώσσα. Αυτό που διαφοροποιείται είναι ότι ο καθηγητής της Ξένης Γλώσσας είναι επίσης και κατηρτισμένος στο γνωστικό αντικείμενο.
Ένα μάθημα CLIL είναι ένα μάθημα που μεταδίδεται σε μία ξένη γλώσσα. Σύμφωνα με το πρόγραμμα μαθημάτων του 4C (Coyle 1999), ένα επιτυχές μάθημα CLIL οφείλει να συνδυάζει στοιχεία από τα ακόλουθα:
- Περιεχόμενο – Πρόοδος στη γνώση, στις δεξιότητες και στην κατανόηση που σχετίζεται με συγκεκριμένα στοιχεία ενός καθορισμένου προγράμματος σπουδών.
- Επικοινωνία– Χρησιμοποιούν τη γλώσσα για να μάθουν, καθώς μαθαίνουν να χρησιμοποιούν τη γλώσσα.
- Γνωστική λειτουργία-Ανάπτυξη δεξιοτήτων σκέψης (αφηρημένης και συγκεκριμένης) που συνδέουν τη σύλληψη ιδεών με την κατανόηση και τη γλωσσική έκφραση.
- Πολιτισμός– Έκθεση σε εναλλακτικές προοπτικές και κοινές αντιλήψεις, οι οποίες εμβαθύνουν τη συνειδητοποίηση της ατομικότητας.
British Council